Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009

ΑΠΥΘΜΕΝΕΣ ΒΛΑΚΕΙΕΣ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ

Στην προ του Μ. Κωνσταντίνου εποχή, όπου δήθεν υπήρχαν οι περιβόητες διώξεις κατά των «καλών χριστιανών», εμφανίζονται ίσως τα πιο απίστευτα θαύματα στους περιβόητους μάρτυρες. Φωνές κατεβαίνουν απ’ τον ουρανό, περιστέρια ως άγια πνεύματα βγαίνουν απ’ τα στόματα των μαρτύρων, θηρία ψοφάνε απ’ τις προσευχές τους, αλυσίδες σπάνε από αγγέλους ή μόνες τους, είδωλα και ολόκληροι ναοί καταρρέουν μπροστά τους με ένα νεύμα, απανθρακωμένοι χριστιανοί βγάζουν ιεραποστολικούς λόγους, κομμένα μέλη και σκισμένες σάρκες ξαναμπαίνουν στην θέση τους, τεμαχισμένοι νεκροί ανασταίνονται και άλλα απίθανα, που πραγματικά ξεπερνούν κάθε άρρωστη φαντασία!

Του αγίου Σαδώθ (19 Οκτωβρίου) «απέκοψαν την ιεράν γλώσσαν», αλλά αυτός σήκωσε τα μάτια του στον ουρανό, προσευχήθηκε νοερά και η γλώσσα του φύτρωσε πάλι. Ο μάρτυρας Ρωμανός (18 Νοεμβρίου) απαγγέλλει εκατοντάδες στίχους εναντίον των ειδωλολατρών και αφού του κόβουν τη γλώσσα απαγγέλλει κι άλλους τόσους! Χωρίς γλώσσα «λαλούν ανεμποδίστως» κι άλλοι άγιοι, όπως ο άγιος Μάξιμος (21 Ιανουαρίου), ο άγιος Μηνάς ο Καλλικέλαδος (10 Δεκεμβρίου), κ.ά..

Ο Άγιος Ποντιανός μαρτύρησε κατά την εποχή του αυτοκράτορα Αντωνίνου, βαδίζει χωρίς να καίγεται πάνω σ’ αναμμένα κάρβουνα, συνομιλεί με τα άγρια θηρία που δεν τον κατασπαράσσουν, ενώ ταυτόχρονα στρατιώτες μάταια τον περιλούζουν με καυτό μολύβι. Τελικά σκοτώνεται άδοξα από σπαθί χωρίς να καταλαβαίνουμε το γιατί. Περιέργως έτσι συμβαίνει και με άλλους μάρτυρες, δηλαδή αφού αντέχουν τα απίστευτα βασανιστήρια στο τέλος υποκύπτουν από ένα απλό κτύπημα κυρίως από σπαθί (όπως το ασήμι σκοτώνει τους βρυκόλακες…).

Στις υποτιθέμενες εκτελέσεις πάντοτε συμμετέχει κάποιος ανώτατος άρχοντας, ή ανώτατος στρατιωτικός (από στρατηγό και πάνω) ή συνήθως ο ίδιος ο αυτοκράτορας (λες και δεν είχαν άλλη δουλειά να κάνουν). Οι μάρτυρες επιβιώνουν από πνιγμό σε ποτάμια, λίμνες, πηγάδια ή θάλασσα με πέτρες δεμένες στο λαιμό, μέσα σε σάκους με φίδια, σε λάκκους με πεινασμένα θηρία, μετά από απαγχονισμό, παλούκωμα, σταύρωμα, συντριβή κοκάλων, ψήσιμο, πριόνισμα, ακόμα και αν καίγονται σε καμίνια, από λιθοβολισμούς… Σεραφείμ και χερουβείμ διασώζουν πολλούς από δαύτους. Πάντοτε όμως ένα σπαθί στο τέλος τους εξολοθρεύει…

Παρόμοιο θαυματουργικό θάνατο είχαν και ο άγιος Ευλάμπιος και Ευλαμπία (αδέλφια, 10 Οκτωβρίου): «Έδεσε σφικτά με δερμάτινα λωρία, τους δακτύλους των χειρών και των ποδών δια να τους στρεβλώσουν προς τα οπίσω, και να τους εξαρθρώσουν…όστις διέστρεψε πότε τον πόδα του και ούτος εξαρθρώθη, ή έβγαλε την χείραν του…και του εστρέβλωναν προς τα οπίσω έκαστον δάκτυλον και μετατόπιζον τα μέλη από τους αρμούς των, ή έκοπταν βιαίως τα νεύρα του. Υπέμεινε δε ο μακάριος Ευλάμπιος τους ραβδισμούς… προστάζων να τον δείρουν με νεύρα ασπλάγχνως…Ο δε αχόρταγος τύραννος δεν ευχαριστήθη…προστάξας να κρεμάσωσιν εις ξύλον τον Μάρτυρα, κατέσχιζον δε τας σάρκας του τόσον, ώστε ησθάνετο τον πόνον έως του μυελού».

Ο Ευλάμπιος ως καλός χριστιανός έβριζε στον «τύραννο», τον Ελληνικό Πολιτισμό και τους θεούς των Ελλήνων: «Αλλά περιγέλα και αυτός τους μιαρούς θεούς των Ελλήνων. Όθεν ήλεγχε τον τύραννον, λέγων ότι ήσαν οι θεοί του ερμαφρόδιτοι, δηλαδή αρσενικοθήλυκοι και αδύνατοι, πόρνοι, φονείς, μνησίκακοι και πολέμιοι. Ταύτα παρόργισαν πάλιν τον ασεβή περισσότερο και προστάσσει να πυρώσουν σιδηράν κλίνην και να απλώσουν επάνω αυτής τον Άγιον…και οι μεν σάρκαι διαλύοντο κατακαιόμεναι, αυτός δε εφαίνετο ώσπερ να ήτο εις στρώμα μαλακόν και ηυχαρίστει τον Κύριον». Αν και λιωμένος και κατακρεουργημένος όπως ήταν ο άγιός μας, γκρέμισε τα είδωλα των μιαρών Ολυμπίων: «…Ηθέλησε να τους κάμει να εννοήσουν την αδυναμίαν των μιαρών θεών των και λέγει προς τον τύραννον να τον οδηγήσουν εις τον ναό των ειδώλων… Φθάσας ο Άγιος εις τον βωμόν ήγγισεν ολίγον με την δεξιάν του εις το μεγαλύτερο και περιφανέστερον είδωλον λέγων: “Σε προτάσσω να πέσης κατά γης και να γίνης χώμα λεπτότατον”. Και παρευθύς έγινεν έργον ο λόγος του. Οι δε παρόντες εθαύμασαν και γνωρίσαντες την αδυναμία των ειδώλων επίστευσαν αναρίθμητοι εις τον αληθή Θεόν προσκυνούντες τον Άγιον» (Συναξαριστής, σελ.248). Τότε μέσα απ’ το πλήθος εμφανίστηκε και η αδελφή του Ευλαμπία. (Αχ Ευλαμπία, η αρρώστειά σου έγινε χρονία…που λέει και το γνωστό τραγούδι…).

«Μετά ταύτα εσκέφθη πάλιν ο τύραννος άλλην κόλασιν και προσέταξε να βράσουν νερό εις ένα μεγάλο λέβητα, δια να τους βάλουν εντός αυτού και να τους αφήσουν εκεί, έως να μείνουν μόνο τα κόκαλα». Μετά την απαραίτητη προσευχή μέσα στο καζάνι μπαίνει και η Ευλαμπία για να πάρει το τζακούζι της: «Με τούτους τους λόγους έλαβεν θάρρος η Ευλαμπία και εισήλθε εις τον λέβητα, παρευθύς δε εψυχράνθη το ύδωρ ως κρύσταλλος και ίσταντο αμφότεροι αγαλλόμενοι. Τοιούτον θαυμάσιον ιδώντες πολλοί των Ελλήνων επίστευσαν», ακόμα και ο ίδιος ο τύραννος παραλίγο να αλλαξοπιστήσει! «Αλλά πάλι οπλίζεται κατά του Αγίου και προτάσσει να τον τυφλώσουν». Μετά την τύφλωση ακολουθεί καμίνι με φωτιά: «Αφού δε εκαύθη η κάμινος τόσον ώστε οι στρατιώτες μόνον να τη βλέπωσιν ετρόμαξαν, επήραν τους Μάρτυρας δια να τους ρίξουν εντός αυτής». Η Ευλαμπία χάρηκε τόσο πολύ με αυτό το μαρτύριο που νόμισε, ότι παντρευόταν…: «Η δε γενναία Ευλαμπία έτρεχε χαίρουσα ώσπερ να επήγαινεν εις νυμφικόν δωμάτιον. Καθώς δε τους έριξαν εις την κάμινον (ώ του θαύματος!) η φλοξ εσχημάτισε θόλον και αφήνουσα το κέντρον κενόν περιστρέφετο πέριξ των Αγίων, ανερχόμενη δε επάνω αυτών εσχηματίζετο ως γέφυρα και αυτοί ίσταντο εις το μέσον αβλαβείς ως σαν να ήσαν εις δροσερόν λειμώνα, εχαίροντο δε διότι το πυρ μεταστρέψαν την καυστικήν του φύσιν εις ψύχος τους εδρόσιζεν». Για να επέλθει και το γνωστό ξενέρωτο τέλος: «Μην έχων λοιπόν ελπίδα τινά εις του Μάρτυρας, έδωκε κατ’ αυτών την τελευταίαν απόφασιν να κόψουν τας αγίας αυτών κεφαλάς» (Συναξαριστής Οκτωβρίου κεφ. Ι΄, σελ.246-248). Η λύτρωση με το σπαθί…

Ο Συμεών ο Στυλίτης ή «ένσαρκος άγγελος» (1 Σεπτεμβρίου) περί το 390 μ.Χ. υπήρξε ένας απ’ τους μέγιστους θαυματοποιούς του είδους του. Από αγράμματος βοσκός προβάτων η σταδιοδρομία του εξελίσσεται στην Μονή Τελεδά μέσα σ’ ένα ξεροπήγαδο. Το 412 μ.Χ. κάπου βόρεια της Αντιόχειας περνά μεγάλη περίοδο ασιτείας χωρίς καμία τροφή. Ακολουθεί δέσιμο και εγκλεισμός. Μετά καρφώνεται σ’ ένα βράχο και μένει εκεί αιωρούμενος, ώσπου τελικά σκαρφαλώνει σε έναν στύλο για να βρει τον θεό. Έτσι γίνεται ο πρώτος στυλίτης μοναχός. Έτσι μένει σε στύλο ύψους 25 μέτρων (αν και εμφανίζονται διακυμάνσεις για το ύψος, μέχρι και 45 λέει η παράδοση!) για 40 περίπου χρόνια. Τα στίφη των προσκυνητών του (μόνο άντρες, οι γυναίκες ήταν διαβολικά όντα για τον άγιο) παραληρούσαν για ένα κομμάτι ύφασμά του, μία τούφα απ’ τα μαλλιά του, ή έστω μία καλή κουβέντα του. Ο Συμεών εισήγαγε ένα νέο είδους ασκητισμό (σε στύλο) και μία νέου είδους Ιατρική. Κομματάκια απ’ την βρώμικη προβιά του, ή κρούστα απ’ το βρώμικο σώμα του, ή το σάλιο του, ή τα λιγοστά περιζήτητα (σαν κατσίκας) περιττώματά του, ή η σκόνη του «σκόνη της θείας χάριτος», που πουλιόταν σε κάψουλες, θεράπευαν όλων των ειδών τις αρρώστειες… Η προσευχή του θεράπευε χιλιόμετρα μακρυά, ακόμα και σε χώρες μακρυνές! Έφερνε βροχή σε περιόδους ξηρασίας και άλλαζε τον καιρό κατά το δοκούν! Ήμαρτον!

«Άκουγε με αγάπη και κατανόηση τα προβλήματά τους, συμβίβαζε τις διαφορές τους και γιάτρευε με την χάρη του Θεού τις ασθένειές τους. Γιατί ο Θεός του είχε δώσει πλούσια την χάρη να θαυματουργεί και να θεραπεύει τα ψυχικά και σωματικά πάθη των ανθρώπων. Η φήμη της αγιότητάς του, της διδασκαλίας του, των θαυμάτων και της υπεράνθρωπης ασκήσεως και διαγωγής του, είχαν φθάσει στα πέρατα του κόσμου.» (Περιοδικό Ι.Μ. Μυτιλήνης «Ο ποιμήν» σελ.224). Δίπλα είχε φτιαχτεί μία Εκκλησία, που καρπωνόταν όλα τα τάματα και τα δώρα, τα οποία έφερναν οι πιστοί στον Συμεών. Μετά τον θάνατό του η σωρός του μεταφέρθηκε στην εκκλησία της Αντιοχείας, «όπου συνέτρεχαν πλήθη πιστών και λάμβαναν χώρα αναρίθμητα θαύματα.» (σελ.224).

Τον άγιο Βασιλέα (26 Απριλίου) τον αποκεφάλισαν, τον έβαλαν σε ένα πλοίο κι αφού ανοίχτηκαν στο πέλαγος πέταξαν αλλού «την αγία του κεφαλή» κι αλλού το υπόλοιπο σώμα. Την άλλη μέρα ψαράδες βρήκαν τον άγιο πλήρως συναρμολογημένο με το κεφάλι του κανονικά. Υποβρύχια επανασυγκόλληση κεφα- λιού!

Ο άγιος Διονύσιος Αρεοπαγίτης (3 Οκτωβρίου) αποκεφαλισμένος «λαβών την αγίαν του κεφαλήν εις τας χείρας του» περπάτησε δύο στάδια, όπου συνάντησε μία γυναίκα κι απέθεσε το κεφάλι του «ως θησαυρόν εις τας παλάμας της». Ο υπ’ όψη άγιος τιμάται με τοπική αργία ως πολιούχος Αθηνών, το όνομά του φέρει ο πεζόδρομος περιμετρικά της Ακρόπολης, που περνά από το βράχο του Αρείου Πάγου και θεωρείται προστάτης των δικαστικών και του Δικαστικού Σώματος. Παρόμοιο, καλύτερο όμως θαύμα έκανε ένας άλλος άγιος, ο Βλαδίμηρος (22 Μαΐου). Αφού τον αποκεφάλισαν, ο άγιος δεν πτοήθηκε, «έλαβε με τας χείρας του την κεφαλήν του και έτρεχεν επί του ίππου». Ο ακέφαλος καβαλάρης…
!!! !!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: