Τι είναι θρησκεία και γιατί την έχει ανάγκη ο άνθρωπος ; Θα μπορούσε να ζήσει χωρίς αυτήν ;
Η ανθρωπότητα και μάλλον πολύ περισσότερο στην Ευρώπη , θα λέγαμε ότι έχει μια κάπως σκεπτικιστική στάση στην θρησκευτική πίστη , είναι ίσως πιο φιλελεύθερη . Σίγουρα όμως υπάρχει και ο φανατισμός μάλλον σε ατομικό επίπεδο .
Η Θρησκεία ακουμπά, αγγίζει την υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου ή τουλάχιστον έτσι θέλουν κάποιοι να πιστεύουν . Μήπως κάποιοι εκμεταλλεύτηκαν αυτό ακριβώς , για να ελέγχουν την ανθρωπότητα , όπως πράγματι έχουμε σοβαρές ενδείξεις ότι συμβαίνει ;
Περισσότερο θα αναφέρομαι στην χριστιανική θρησκεία διότι αυτήν γνωρίζω καλύτερα αφού , εδώ , στον δυτικό κόσμο , από την χριστιανική θρησκεία είμαστε . . . "αιχμάλωτοι" ! Ευτυχώς που γεννήθηκα σε χρόνους που οι χριστιανικές πυρές σταμάτησαν να καίνε τους σκεπτόμενους ανθρώπους . Ευτυχώς ! Ευτυχώς ; Σταμάτησαν πράγματι ή λειτουργούν με τελείως διαφορετικό τρόπο σήμερα ;
Ένας πολύ σοβαρός λόγος , επίσης , που με κάνει να επιθυμώ να ασχοληθώ , όχι μόνο με τον χριστιανισμό αλλά με τις θρησκείες γενικότερα , είναι το γεγονός ότι είμαι πεπεισμένος πως αυτές (οι τρεις μεγάλες θρησκείες: Χριστιανισμός , Ιουδαϊσμός , Μουσουλμανισμός) αποτελούν εξαιρετικό κίνδυνο για ολόκληρη την ανθρωπότητα και για κάθε κοινωνία πάνω στον πλανήτη .
Ένας τέτοιος ή παρόμοιος πρόεδρος πιόνι και αχυράνθρωπος - αυτών των πολύ σκοτεινών κύκλων - είναι εξαιρετικά επικίνδυνος .
Από την άλλη μεριά ο θεοκρατικός φανατισμός των μουλάδων (μουλαριών θα έλεγα εγώ) δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα χειρότερο και από τα πυρηνικά όπλα !
Η σύγκρουση των τριών Αβρααμικών διεστραμμένων δογμάτων , Ιουδαισμού- χριστιανισμού - Ισλαμισμού , μπορεί να οδηγήσει την ανθρωπότητα στην πυρινική άβυσσο ! Η κατάσταση είναι εξαιρετικά σοβαρή !!!
Μπορούν να ενωθούν οι σκεπτόμενοι άνθρωποι εναντίον αυτής της απειλείς ;
Η θρησκεία όχι μόνο χρήσιμη είναι για τον άνθρωπο αλλά μάλλον πάρα πολύ επικίνδυνη για την ανθρωπότητα και την ατομική πρόοδο !
Η αξιοσέβαση δημοσιογράφος Muriel Gray , στην Herald της Γλασκώβης της 24ης Ιουλίου το έτος 2005 , ανέπτυξε ένα επιχείρημα αναφορικά με τις βομβιστικές επιθέσεις στο Λονδίνο .
"Επιρρίπτονται ευθύνες στους πάντες , από το εμφανώς κακοποιό δίδυμο των Τζορτζ Μπους και Τόνι Μπλερ έως την απραξία των μουσουλμανικών "κοινοτήτων" . Εντούτοις , ποτέ πριν δεν ήταν πιο ξεκάθαρο ότι υπάρχει ένας μόνο παράγοντας στον οποίο πρέπει να επιρριφθεί η ευθύνη και που ανέκαθεν ήταν ο ίδιος . Η αιτία όλης αυτής της δυστυχίας , του χάους , της βίας , του τρόμου και της αμάθειας είναι βεβαίως η ίδια η θρησκεία , και εάν φαίνεται να χρειάζεται να επισημάνεις ρητά μια τόσο προφανή πραγματικότητα , είναι γεγονός ότι η κυβέρνηση και τα μέσα ενημέρωσης τα καταφέρνουν πολύ καλά υποκρινόμενα ότι αυτό δεν ισχύει" .
Οι πολιτικοί μας στον Δυτικό κόσμο αποφεύγουν να αναφέρουν τη λέξη Θρησκεία και αντ' αυτού χαρακτηρίζουν την μάχη τους ως πόλεμο εναντίον του "Τρόμου" , λες και ο τρόμος είναι κάποιο είδος πνεύματος ή δύναμης , με δική του σκέψη και βούληση . Ή θεωρούν ότι οι τρομοκράτες υποκινούνται από καθαρή "κακία" . Δεν υποκινούνται όμως από κακία . Όσο αποπροσανατολισμένους και αν τους θεωρούμε , υποκινούνται όπως και οι χριστιανοί δολοφόνοι γιατρών που πραγματοποιούν εκτρώσεις (στην Αμερική) , απ' ό,τι αντιλαμβάνονται ως τιμιότητα , από την έντιμη επιδίωξη των όσων τους υπαγορεύει η θρησκεία τους . Δεν πρόκειται για ψυχωσικούς , πρόκειται για θρησκευόμενους ιδεολόγους οι οποίοι , με βάση τα δικά τους κριτήρια , είναι ορθολογιστές . Αντιλαμβάνονται τις πράξεις τους ως καλές , όχι εξαιτίας κάποιας στρεβλής προσωπικής ιδιοσυγκρασίας και όχι επειδή έχουν καταληφθεί από τον Σατανά , αλλά διότι έχουν ανατραφεί , εξ απαλών ονύχων , ώστε να έχουν μια ολοκληρωτική και τυφλή πίστη .
"Δεν προσπαθώ να φανταστώ κανέναν προσωπικό θεό , αρκεί να στεκόμαστε με δέος μπροστά στο κτίσμα του Κόσμου , στο μέτρο που επιτρέπει στις ατελείς αισθήσεις μας να τον εκτιμήσουν". ΑΛΜΠΕΡΤ ΑΙΝΣΤΑΙΝ
Η θρησκευτική πίστη προσβάλεται εύκολα
Ο Dauglas Adams έθεσε ωραία το θέμα : Η θρησκεία εγκολπώνεται ορισμένες ιδέες που τις ονομάζουμε ιερές ή άγιες ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων . Αυτό είναι σαν να λέμε : "Να μια ιδέα ή μια έννοια για την οποία δεν επιτρέπεται να πεις τίποτα κακό , απλά δεν επιτρέπεται . - Γιατί όχι ; - Διότι δεν επιτρέπεται!" . Αν κάποιος ψηφίσει ένα κόμμα με το οποίο δεν συμφωνείς , είσαι ελεύθερος να επιχειρηματολογίσεις επ' αυτού όσο θέλεις . Όλοι θα πουν τα επιχειρήματά τους , και κανένας δεν θα αισθάνεται θιγμένος . Εάν κάποιος θεωρεί ότι οι φόροι πρέπει να αυξηθούν ή να μειωθούν , είσαι ελεύθερος να υποστηρίξεις τα επιχειρήματα σου επί του ζητήματος . Αλλά , από την άλλη μεριά , αν κανείς πει "Δεν πρέπει ούτε το φως να ανάψω τα Σάββατα" , τότε απαντάς : "Το σέβομαι αυτό" .
Γιατί να είναι απολύτως θεμιτό να υποστηρίζει κανείς το κόμμα των Εργατικών ή των Συντηρητικών , τους Ρεπουμπλικανούς ή τους δημοκρατικούς , το ένα μοντέλο οικονομίας σε σχέση με το άλλο , αλλά το να έχεις γνώμη για το πως ξεκίνησε το σύμπαν , για το ποιος δημιούργησε το σύμπαν (. . . ) όχι , αυτό είναι ιερό ; Έχουμε συνηθίσει να μην αμφισβητούμε τις θρησκευτικές ιδέες , αλλά να είναι πολύ ενδιαφέρον το πόσο σάλο ξεσηκώνει ένας επιστήμονας όταν το κάνει ! Όλοι γίνονται έξαλλοι , επειδή δεν επιτρέπεται να λες τέτοια πράματα . Αλήθεια , γιατί ;
Κι όμως , αν το δεις ορθολογικά , δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην είναι και αυτές οι ιδέες εξίσου ανοιχτές στο διάλογο όπως και οποιεσδήποτε άλλες - αν εξαιρέσουμε βέβαια το ότι κατά κάποιον τρόπο έχουμε συμφωνήσει μεταξύ τους πως δεν θα έπρεπε να είναι .
Οι γυναίκες δεν διαφέρουν απ' τα ζώα στις θεοκρατίες .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου